• Laagsteprijsgarantie, hoogste klantwaardering

  • Binnen 5 werkdagen gratis thuisbezorgd vanaf €150,-

  • Gratis retourneren binnen 30 dagen

Kees Smit Tuinmeubelen als inspirerend voorbeeld in boek ‘Superklantvriendelijk’ van Remko Amesz

Onlangs verscheen het boek ‘Superklantvriendelijk’ van Remko Amesz waarin Kees Smit Tuinmeubelen naast de Efteling, Jumbo, Coolblue en Picnic als inspirerend voorbeeld wordt genoemd. In 'Superklantvriendelijk' geeft Remko Amesz praktische tips die toepasbaar zijn voor iedereen die klantvriendelijker wil werken.

“Het voelt als een enorme eer om hier als inspirerend voorbeeld genoemd te worden. Zeker als je ziet wie de overige partijen zijn. Wij zijn hier dan ook heel erg trots op. Dit voelt wederom als een kroon op ons werk, al zorgt de timing van de verschijning van het boek dat we het op dit moment met dubbele gevoelens in ontvangst nemen,” aldus Henk Smit (Algemeen Directeur) die hier samen met Tom Webbink (Manager Klantcontact) een bijdrage aan heeft geleverd.

Moment voelt wat ongemakkelijk

Hij vervolgt: “Het moment voelt namelijk wat ongemakkelijk, omdat we midden in een turbulent jaar zitten waarin we naast de coronacrisis ook nog eens met een brand in één van onze magazijnen te maken kregen. Hierdoor konden we in enkele gevallen onze merkbelofte ‘altijd het puntje op de i’ niet helemaal waarmaken. Bijvoorbeeld doordat de afgesproken levertermijn werd overschreden of omdat er onduidelijkheid was over de status van een aantal orders na de brand en het een aantal dagen duurde voordat we uitsluitsel konden geven. Dat is iets wat niet bij ons past, iets wat we zeker niet willen, maar wat ons wel overkomen is.

Veel geleerd

Ondanks dat wij nog maar halverwege het jaar zitten gaat dit jaar nu al de boeken in als een jaar waarin we enorm veel geleerd hebben. Knelpunten in processen komen in een jaar als deze bovendrijven. Dat voelt verre van comfortabel, maar de ervaringen die we hebben opgedaan en de inzichten die we hierdoor hebben gekregen zijn goud waard. Iedereen staat in de verbetermodus. Het maakt dat we processen kunnen aanscherpen en kijken hoe we kunnen blijven optimaliseren en verder kunnen groeien op het gebied van klantvriendelijkheid.

Ook al worden we in dit boek als inspirerend voorbeeld genoemd… ook wij leren nog iedere dag en ervaren de positief kritische feedback van onze medewerkers, klanten en partners dan ook als een geschenk. In het overgrote deel van de feedback voel je dat de klanten ons echt beter willen maken en daar worden we oprecht blij van. Het is misschien niet altijd perfect, als je er maar van leert…

Voor ons heel gewoon, voor de buitenwereld bijzonder

Het is heel mooi om voorbeelden en kernwaarden van Kees Smit terug te lezen in het boek. Het zijn voorbeelden van zaken die voor ons al heel gewoon zijn, maar door de buitenwereld als bijzonder worden ervaren. Daarbij moet ik denken aan de passage uit het boek over de duizenden kilo’s aan Twentse Krentenwegge die er jaarlijks bij ons doorheen gaan. Mijn moeder was een dochter van de bakker uit Vriezenveen. Zij nam wekelijks wat lekkers mee voor de medewerkers. Er was dus altijd wel iets lekkers bij de koffie. Hier profiteerden ook de klanten van. Naarmate we groter werden, werden het de standaard verpakte lekkernijen. Ook niets mis mee, maar met het serveren van de Twentse Krentenwegge willen we toch weer iets meer terug naar vroeger. ‘Het is toch normaal dat als je gasten krijgt je ze koffie en iets lekkers aanbiedt?’ Dit is iets wat ons ‘vanuit vroeger’ al werd bijgebracht. Mijn moeder leeft inmiddels helaas niet meer maar ik ben ervan overtuigd dat ze ontzettend trots is dat we haar traditie nog steeds voortzetten.

Doe je voordeel met dit boek

Het boek leest gemakkelijk weg, ik ben al op de helft, ondanks dat ik geen snelle lezer ben. Ik zou daarom zeggen… koop het boek of geef het boek aan je medewerkers en doe er zo je voordeel mee. Hierdoor worden we met zijn allen, waar dan ook, nog vaker ‘superklantvriendelijk’ ontvangen. Daar word je toch blij van? Daarnaast draag je ook nog eens bij aan het goede doel doordat maar liefst 40 % van de winst van dit boek naar Villa Pardoes gaat.”