Verlanglijst
Favorieten

Log in of maak een account aan
om artikelen toe te voegen aan uw favorieten

Cart

U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

Over Kees Smit Tuinmeubelen

Al drie generaties een familiebedrijf

Kees Smit Tuinmeubelen is een écht familiebedrijf, bestaande uit 3 generaties. Waar opa Henk begon als marskramer, specialiseerde Kees Smit zich na de overname in de verkoop van tuinmeubelen. De jonge Henk Smit nam het stokje in 2011 over en zet het bedrijf op dit moment nog steeds voort! De speerpunten van het bedrijf zijn de kwaliteit van de tuinmeubelen, laagste prijsgarantie, klanttevredenheid en het grootste assortiment van Europa in tuinmeubelen.

1942: Paard & wagen

In 1942, in de oorlog, begonnen de ouders van Kees met de verkoop van huishoudelijke artikelen. Van kop en schotels tot mattenkloppers, ze verkochten vrijwel alles. Vader Henk ging met paard en wagen langs de boeren en door de dorpen rondom Almelo. Moeder Corrie verkocht dezelfde spullen vanuit de voorkamer van hun huis.

1952: Mobiele winkel

Na een aantal jaren met paard en wagen huishoudelijke artikelen te hebben verkocht, werden paard en wagen ingeruild voor een Tempo Matador. Een échte vrachtwagen, al had deze meer weg van een bestelbus van tegenwoordig.

1965: Op de stoep

Door de komst van meer auto's werd het venten langs de dorpen min of meer overbodig. Hierdoor werd de huishoudzaak groter en groter. Op de stoep van deze huishoudwinkel is de liefde voor de tuinmeubelen ontstaan. In die tijd nog slechts een seizoenartikel, zoals kerstversiering en schaatsen dat in de winter waren.

1972: Overname zoon Kees

Mede door de komst van schoondochter Rietje vertrouwden de ouders van Kees hem de zaak toe. In 1972 werd dit officieel en nam Kees de zaak over.

1981: Bedrijventerrein

In 1981 werd het door Kees gebouwde pand op het bedrijventerrein in gebruik genomen, midden in de weilanden tussen de koeien. Kees Smit was hiermee een voorloper van detailhandel buiten de bebouwde kom en was ook één van de eersten in Nederland met een Paasshow op 2e Paasdag. Op deze locatie specialiseerde Kees Smit zich in tuinmeubelen, dit kwam voort uit de populariteit van campingmeubelen. Enkele jaren later werd de huishoudzaak van de hand gedaan om de focus op de tuinmeubelen te leggen.

1990: Experience Store XXL Almelo

In 1990 werd de huidige locatie in Almelo geopend. Uniek in die tijd (en nog steeds!) om het hele jaar door tuinmeubelen te verkopen met een dusdanig groot aanbod.

2001: Website Nederland

In 2001 heeft Kees Smit Tuinmeubelen een website opgezet om bezoekers te informeren. Daarnaast gaf de website een indruk van de omvang van de showroom in Almelo (4.500 m2). Hierdoor, maar voornamelijk door veel goede klantervaringen werd Kees Smit een begrip in heel Nederland.

2007: Distributiecentrum

In 2007 is op het industrieterrein in Almelo een groot magazijn met een opslagruimte van 15.000 m2 gebouwd. Dit distributiecentrum dient tevens als afhaalmagazijn. Afhalen is hier direct mogelijk en zo staan de tuinmeubelen dezelfde dag in de tuin!

2011: Overname zoon Henk

Op zijn 21e was zoon Henk klaar met zijn opleiding en wilde beslist in het bedrijf aan het werk. In 2011, op zijn 27e, nam hij het roer over van vader Kees.

2012: Webwinkel Nederland

In het jaar 2012 is de eerste webwinkel van Kees Smit Tuinmeubelen gelanceerd. Vanaf dit moment is het ook mogelijk om online tuinmeubelen te bestellen.

2013: Experience Store XXL Amersfoort

In februari 2013 is de vestiging in Amersfoort geopend. Het geheel nieuw gebouwde pand bevindt zich op het talud van de snelweg A1 bij Amersfoort. Hierdoor is Kees Smit Tuinmeubelen beter bereikbaar voor heel Nederland.

2016: Uitbreiding Experience Store XXL Almelo

Begin 2016 is het totaal gestripte en verbouwde pand van Kees Smit in Almelo geopend. Een verdubbeling van de showroom met ruimte voor maar liefst 500 sets en 200 soorten sierkussens.

2016: Webwinkel België

In februari 2016 is de Belgische webwinkel van Kees Smit Tuinmeubelen gelanceerd. Vanaf dit moment is het ook mogelijk om online tuinmeubelen vanuit België te bestellen.

2016: 9.2 Klantbeoordeling

In de zomer van 2016 steeg ons gemiddelde klantbeoordelingscijfer van een 9,1 naar een 9,2. Het mooie cijfer werd gehaald met maar liefst meer dan 7.000 beoordelingen. Deze prestatie werd gezien als de kroon op ons werk, daarom kregen al onze medewerkers én die van onze transporteur een taart thuisgebracht.

2017: Webwinkel Duitsland

Het stijgende aantal Duitse bestellingen is de aanleiding geweest om in maart 2017 te starten met de Duitse webwinkel.

2017: 9.2 naar 9.3!

De klanttevredenheid in Nederland blijft nog steeds stijgen. In 2017 steeg het gemiddelde klantbeoordelingscijfer van een 9.2 naar een 9.3 met maar liefst 10.000 beoordelingen. Een cijfer om trots op te zijn.